În perioada 27-29 noiembrie, va avea loc cel mai important eveniment economic al anului „Moldova Business Week 2018”. Cu această ocazie, am decis să punctez câteva gânduri importante legate de respectivul eveniment.  

În primul rând, trebuie de menţionat amploarea preconizatului eveniment –  potrivit informaţiilor oficiale, acesta va reuni peste 1000 de participanți – parteneri de dezvoltare internaționali, reprezentanți ai instituţiilor statului, oameni de afaceri din Republica Moldova, precum și companii străine  din circa 53 de state. Deci, e o bună posibilitate de a promova atât oportunităţile investiţionale ale Republicii Moldova, cât şi parteneriatele la nivel de agenţi economici.

În al doilea rând, acest eveniment e o bună oportunitate pentru promovarea imaginii ţării la nivel internaţional, în general. Mai ales că efortul depus de autorităţi în acest sens este unul constant şi cred că deloc nu e întâmplător faptul că  brandul de țară „Grow in Moldova” a fost lansat cu câteva zile înainte de „Moldova Business Week 2018”.

În al treilea rând este de menţionat contextul în care se va desfăşura „Moldova Business Week” în acest an – practic în ajunul startului campaniei electorale. Până nu demult se auzea opinia că, dat fiind apropierea alegerilor, acest eveniment ar putea să nu aibă loc. Prin organizarea lui, Guvernul a transmis un mesaj puternic că dezvoltarea business-ului, a ţării, în general e mult mai importantă decât alegerile. Iar acest mesaj are un puternic caracter stimulator, atât pentru mediul de afaceri din ţară, cât şi pentru partenerii de dezvoltare, dar şi pentru potenţialii investitori.

Iar pentru a sublinia încă o dată importanţa preconizatului eveniment, pe final voi aminti că Moldova Business Week este un eveniment organizat anual pentru promovarea imaginii țării în vederea atragerii investițiilor, intensificarea dialogului dintre sectorul public și privat, sporirea competitivității companiilor autohtone pentru diversificarea și sporirea capacităților de export.